lördag 6 mars 2010

André med hästen


Om du har promenerat längs Götgatan i Stockholm den senaste tiden så har du säkert sett den här hästen som står utanför entrén till Brunogallerian. Den med ryttaren i form av ett paket med ben. Konstnären som har gjort den heter André Hägertz. Och André är inte bara konstnär, utan även en av stjärnorna inom hemtjänsten som tar hand om min 87-åriga mamma, och som dessutom skojar och snackar konst med henne. Han har charmat min mamma totalt kan jag berätta.

Mer om André finns
här.

3 kommentarer:

  1. Hemtjänsten skulle må bra av fler Andréer.

    SvaraRadera
  2. Även om jag i sak håller med föregående talare så vill jag nog hävda att hemtjänsten nog borde vara utan just denne André, då han uppenbart i detta nu istället borde stå i en takvåning i Paris med en basker på huvudet, en cigarill i mungipan och ångest i själen. Bra grejer, mao!

    SvaraRadera
  3. Oj detta har man missat!!! Stort tack! Har utställning just nu på restaurang ljunggren, götgatan 36! Pågår till den 4 jan 2011.

    / André Hägertz

    SvaraRadera