fredag 11 juni 2010

Lyxvisning på Moderna

Jag har glömt att berätta en skitbra grej. Eftersom det just nu har proklamerats allmän kärlek över hela stan, vilket tydligen måste innebära att man ska titta på Robert Wells och köpa ful bröllopsmerchandise, så kan man tro att det är allmänt elände på kulturfronten just nu. Men icke! Inget ont som inte har något gott med sig. I söndags trängde jag mig igenom horder med stackars vilseledda turister i stan och gick i vanlig ordning till Skeppsholmen, där jag bokade in mig på en allmän visning av Moderna Museets utomhuskonst. Och eftersom alla turister hängde runt slottet, så blev det bara guiden...och så jag då. En alldeles privat visning med en alldeles egen guide - otroligt lyxigt! Passa på vetja.
(bilden är från www.modernamuseet.se)

1 kommentar: