onsdag 17 november 2010

Hjärtat slår för Filmfestivalen

Idag startade årets Filmfestival! Jag och Kristoffer var och såg invigningsfilmen "Hjärtslag" av 21-åriga underbarnet och tillika kanadensaren Xavier Dolan. Filmen beskriver det lilla triangeldrama som uppstår när två bästisar - en gay kille och en straight tjej - faller för samma skönlockige men inte så reko snubbe. En mycket bra film som jag varmt rekommenderar. Musik av The Knife och Fever Ray får man på köpet. Svensk premiär den 17 december.

3 kommentarer:

  1. Hahaha Phiiilip! Säg som det är, du vill också stå i ett regn av marshmallows, som på bilden. Förresten, så tror jag det finns en utställning vi ska gå på när du kommer hit i jul. Den handlar om dandyn.

    SvaraRadera
  2. Kul att ni gick tillsammans. Den filmen vill jag verkligen se!! Och även utställningen om dandyn. Och jag tror att du skulle bli "skönlockig" Philip om du bara sparade ut håret sådär.

    SvaraRadera