tisdag 21 september 2010

Gotland 360

Sista helgen på Gotland gick cykelloppet "Gotland 360" av stapeln. Loppet går runt hela Gotland - 36 mil uppdelat på två dagar. Alf var med i loppet, och jag hängde med som supporter. En himla trevlig tillställning måste jag säga.

På fredagkvällen var det uppladdning med pastabuffé.
Och utkvittering av nummerlapp.

Snart dags för start, och Alf intar sin bästa Riefenstahl-pose.

Det var minst sagt ett jävla väder vid starten.
Jag var inte särskilt avundsjuk på cyklisterna.

Men lite taskigt väder biter inte på Alf.

Deltagarna delades in i olika grupper beroende på hur snabbt
man tänkte cykla - från "raketer" till "kvastar".


Efter första etappen Visby-Katthammarsvik, var det övernattning i en sån här rar liten campingstuga. Och jättetrevlig middag på kvällen med nyrökt flundra, grillat lamm, chokladtårta och en massa annat gott.

När vi vaknade vid sexsnåret på söndagen och tittade ut,
så var det så här vackert.

Taktiksnack med klubbkompisarna inför andra och sista etappen.

Och så bär det iväg i regnet igen.

Själv stannade jag kvar en stund i Katthammarsvik och väntade på
att bussen till Visby skulle gå. Och fotograferade snygga moln...


...i växlande väderlek.

I mål! Med medalj runt halsen och möra ben. Heja Alf!

4 kommentarer:

  1. Oj va fin stugan ser ut. Trots att du berättade förstod jag nog inte att den var så söt. Dessutom gillar jag verkligen namnet "katthammarsvik" och fotona du tog där

    SvaraRadera
  2. Det finns en till ort på Gotland med ett väldigt fint namn: Kattlunds.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har länge försökt leta efter just de stugorna du har på bild från Katthammarsvik, då jag var där som barn, men har glömt vad stället heter som hur ut dem! Det vore guld värt om du kom ihåg vad det hette! Ledsen för kommentar långt bak i historiken. /Cajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cajsa! Vad roligt att du hittade hit. :) Stället med de fantastiska små stugorna heter Kalkpatronsgården Borgvik - läs mer här: www.borgvik.com
      Hälsningar Lisen

      Radera