lördag 28 augusti 2010

Popagandafredag

I fredags kväll var jag, Alf, Anders och Sabine på Popaganda. Jag är så jäkla nöjd. För det första var vädret kalas (är ju alltid en stor osäkerhetsfaktor för utomhusevenemang i Sverige). Och sen har jag ju alltid gillat det här med tysk ordning, och tro mej, det funkar oerhört bra även i musik- och festivalsammanhang: banden börjar spela på utsatt tid, ingen konsert längre än en timme dvs inga sega partier, och man kan gå hem och lägga sig i tid.
Nåväl, jag fick njuta av fyra kalasbra konserter i vacker stockholmskväll i trevligt sällskap. Kan det bli bättre? Nä, jag säger ju det. Och här en liten bildkavalkad.

Mycket trevlig klassisk blippabloppa med Monarchy.

Svart kostym + vit skjorta funkar alltid på scen. Oavsett musikgenre.
Musse Pigg-svetsarhjälm har dock ett lite smalare användningsområde.

Man kunde även spela pingis om man var sugen. Både på stora bord...

...och små. Notera solglasögonen på marken. Det är ju ändå popfestival.

Jag tiggde till mig Fred Perry-vatten.


Familjen! Så himla kul. Men man blev ju förvirrad. Först hävdades att it begääään in Hässleholm-holm-holm-holm. Sen när Markus Krunegård presenterades som gäst så påstods det plötsligt att det var i Norrköping-ping-ping-ping allt började. Och sen avstavningen av "FAMI-LJEN" på backdropen på det. Det snurrar i min skalle! Men på ett väldigt bra sätt!

Det första Sabine gjorde när hon kom var att bjuda på sin bästa popgest.

Sen kom skymningen och allt blev lite lugnare och vackrare
och Belle and Sebastian stod för musiken.

Anders, en av de lyckliga som såg vad som hände på scenen,
påstod att lindansarna var fantastiska. Men jag tror han skarvade lite där.


Glada färger och fina snurror och nånstans där i suddet - Robyn.


Det första mitt huvud talade om för mig i morse var att "It begäään in Hässleholm-holm-holm-holm..." Det sitter som berg och jag blir inte av med det. När jag plockade upp ovanstående suddiga bild på datorn såg jag att det fanns tröjor med samma budskap att köpa. Vilken miss att jag missade det. Och det fortsätter att snurra i min skalle-skalle-skalle-skalle...

2 kommentarer:

  1. Vilket bra popagandareportage. Kul också att ni tittade och gillade Familjen. Här för er som vill se mer hässleholm:http://www.youtube.com/watch?v=SP8SFBQjPXg

    SJälv gillar jag verkligen nya låten och videon "det var jag":http://www.youtube.com/watch?v=aChNySMPpoI

    SvaraRadera
  2. H: Tack!! Det är så himla bra!

    SvaraRadera