tisdag 3 augusti 2010

Lejon på jobbet

"Åk inte till jobbet. Det finns lejon där." Så skrev jag på en lapp när jag var liten, och la på min pappas plats vid frukostbordet i hopp om att han skulle stanna hemma och leka med mig istället för att åka och jobba. Det funkade inget vidare kan jag säga. Nu är jag äldre och vet bättre: hade det funnits lejon på nåns jobb hade man ju hängt med direkt! Och det som är så bra är att jag nu ska få göra det. Nästa lördag bär det av till lejonkulan på Kolmården. Och jag kunde inte låta bli att ta en tjuvitt på hur det kommer att bli - klicka här och kolla!

5 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg med beskrivningen av din lapp till din pappa! Haha. Jag är väldigt nyfiken på att höra hur det kommer vara i lejonkulan. Ser man filmen verkar det ju väldigt lovande!!

    SvaraRadera
  2. H: Mmm, mycket tassar och sånt. Bäst man tar med sig lejongodis tror jag.

    SvaraRadera
  3. Gulligt att skriva sån lapp. SKulle jag vilja ha.

    Ha't kul!
    /Sabine

    SvaraRadera
  4. jag förväntar mig något liknande detta. http://www.youtube.com/watch?v=5SsgeH7wMNo :-)

    SvaraRadera
  5. S: Bara jag inte kommer tillbaka med sån där frisyr. :)

    SvaraRadera