torsdag 2 december 2010

Ordens magi

I torsdag var jag på språkkonferensen "Ordens magi" på Norra Latin. En jäkligt bra dag med många intressanta föreläsare. Bra inspirationsdag!


I pauserna visades massor med ord, som alla hade någonting gemensamt. Gissade man rätt på vad de hade gemensamt så kunde man vinna ett pris. Jag hade ingen jävla aning, men tyckte det här ordet var lite tufft.

Det här är Kevin Lampe, en av talarna. Han är Barack Obamas retoriske rådgivare och berättade en massa spännande saker om när han "regisserade" Obama vid sitt genombrott vid demokraternas partikonvent 2004.

Och så Eric "Brev till samhället" Ericsson. Han läste bland annat upp valda delar ur sina böcker och jag skrattade så tårarna rann. Han fick frågan hur man bäst skriver för att få svar på sina brev, och tricket enligt Eric är att dels hota med att komma personligen, och sedan gärna ta med något om djur.

1 kommentar:

  1. "Hota med att komma personligen, och ta med ett djur". Det ska jag börja använda mig av! haha

    SvaraRadera