torsdag 23 december 2010

Bom-bom-bom!

Idag blev jag stoppad av militär, för andra gången i mitt liv. Den första var på Nordirland nångång på 80-talet. Och så idag då, vid Skeppsholmsbron. En kamouflageklädd militär av okänd rang frågade vänligt men bestämt vart jag var på väg. "Skeppsholmen runt, min vanliga promenadväg." svarade jag. Militären var mycket artig och vänlig, på gränsen till generad faktiskt, när han gav mig två förslag: "Om du är här för att titta på när vi skjuter salut för drottningen så rekommenderar jag att du använder dom här." Och så tog han fram en näve öronproppar. "Men om du bara ska promenera så rekommenderar jag att du gör det någon annanstans."

Jag gick någon annanstans.

Grattis på födelsedagen Silvia! Hoppas du får en alldeles egen trumma i present. Av mig får du en alldeles speciell pepparkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar