onsdag 21 juli 2010

Allsång med djur


Jag erkänner rakt av: nu har jag varit på "Allsång på Skansen". Det blev ett spontanbesök tillsammans med Erik, Sabine, Alvin och Alf. Vi såg inte ett dugg av vad som hände på scenen, men det gjorde inte så mycket, i alla fall inte när Drängarna, The Real Group eller kvinnan som spelade på flera trumpeter samtidigt uppträdde. Men Salem Al Fakir gillar jag, så det så.

Allsång eller ej, det som var helt fantastiskt var att gå runt och hälsa på djuren efteråt på ett folktomt Skansen i den vackra, ljumma sommarkvällen. Det var lite magiskt att strosa runt och få se spralliga järvar och uttrar, och vargar som tassade runt i skymningen, bara några meter från oss.

Sabine

Alf (i Leni Riefenstahl-pose)

Plötsligt blev det dans! Det såg Sabine och Alvin till.

Höjdpunkten för Alvin (och mig): Salem Al Fakir på scen

6 kommentarer:

  1. skönt att du retuscherade bort mitt näshår!

    SvaraRadera
  2. Kul bilder, jag ser galen ut på dansbilden, men jag gillar den. Jag kanske snor den... ok?

    Djuren var fantastiska! Tänk att vi såg tre vargar och tre järvar samma kväll. Som dessutom lekte framför oss. Så ball!
    /Sabine

    SvaraRadera
  3. BTW har fått reda på att Oskar Linnros är ena halvan i Snook som nu kör solo. :)
    /Sabine

    SvaraRadera
  4. S: Självklart, sno så mycket du vill! :) Ja det var en helt klart en toppenkväll igår!

    Aha, Snook..där ser man.

    SvaraRadera
  5. Va kul! Jag såg faktiskt allsången på tv igår men visste inte att jag skulle spana efter er. Dessutom var jag på Skansen idag!

    SvaraRadera
  6. Meh! Jag var ju OCKSÅ på Skansen idag, igen! Synd att vi inte sprang på varandra!

    SvaraRadera