fredag 7 december 2012

Sillbullar - återkomsten

I tv-programmet "Historieätarna" dök rätten sillbullar med korintsås upp i avsnittet som handlade om 1920-talet. Sillbullar lagade min mamma ganska ofta när jag var liten, men jag verkar ganska ensam i min generation (och senare) om att ha blivit serverad den rätten.

Jag har en ett exemplar av "Hemmets kokbok" från 1920 i min ägo, och där ser receptet ut så här:




Men lagom tills jag scannat och fixat så hittar jag även receptet här - såklart...

4 kommentarer:

  1. Kokt kött, sill och grisflott med en sås på russin och ättika? Det är som att de bara satt en fyraåring i köket, öppnat alla skafferier och sagt "go nuts".

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Och det kanske värsta: jag gillar det som tusan!

    SvaraRadera
  3. Du får väl se till att receptet kommer med i uppföljaren till Alf om Mat, med förord av Johnny Knoxville. :)

    SvaraRadera