söndag 28 oktober 2012

Eskilstuna + Parken Zoo

I helgen var det fadderträff på Parken Zoo. Och eftersom jag är fadder åt binturongerna, så åkte jag och Alf dit. Det blev en toppendag - rena lyxen att få en guidad tur i en säsongsstängd djurpark, i kalasväder dessutom. Träffen avslutades med fika, då vi också fick tillfälle att fråga och diskutera med personalen angående den senaste tidens mediestorm på grund av TV4:s "Kalla fakta"-inslag. Det hade varit högst interssant om Lennart Ekdal hade varit med om man säger så.
Louise från Parken Zoo matar krokodilerna med smaskiga råttor.
Fru Binturong

Knaskatt, nej jag menar pallaskatt.

Vi hann dessutom med inte mindre än två besök på Café Kaka.




5 kommentarer:

  1. Jag, Svante & Philip har fikat några gånger på Café Kaka också!

    Men mata med råttor..det tycker jag var läskigt!

    SvaraRadera
  2. Altså 1. Vad är det för fantasidjur de har där egentligen?
    2. Jag blir glad att cafe kaka fortfarande finns kvar. Det måste ha överlevt iallafall 20 år nu. Det kanske var det första 'coola' caféet jag någonsin var på

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite sagodjur?

    Det känns extra skoj att ha varit på "ert" fik, så här flera år senare. Personalen blev så glada när jag berättade att jag fått tips (på Twitter) om att jag skulle gå dit.

    SvaraRadera
  4. Pallaskatt! Det är alldeles för lite pallaskatter i svensk politik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det? För en bättre (och något underligare) värld - rösta på pallaskatten!

      Radera