onsdag 8 december 2010

Tyst i klassen!

Nu är det nämligen dags för lite naturkunskap. Idag ska vi prata om två fantastiska fenomen.

Det första kunde vi stockholmare beskåda idag, nämligen ett s k halofenomen. Alf var snabb med kameran på Försäkringskassans tak, själv sprang jag med andan i halsen upp på altanen högst upp i mitt hus för att titta och fota. Det var verkligen fantastiskt! Läs mer här.



Det andra handlar om att NASA har hittat en ny livsform. Dock inte på någon annan planet, utan på jorden. Närmare bestämt i Mono Lake i Californien. Jag tycker det är lite extra kul eftersom jag har varit där och klampat omkring i strandkanten. Jag tror dock inte att det var mig NASA avsåg när de gjorde sin upptäckt.

2 kommentarer:

  1. Har du en terrass högst upp på ditt tak? Varför har vi aldrig varit där?

    SvaraRadera
  2. Ja det är faktiskt konstigt! Jag tror bara jag har suttit där och fikat där en enda gång överhuvudtaget. Det är en strålande utsikt över stan. Jag får helt enkelt ställa till med terassfika när vädret tillåter.

    SvaraRadera