måndag 4 oktober 2010

Infrastrukturspaning, 4 oktober 2010

På cykelturen till Sickla idag blev det broöppning på vägen hem. Typ 500 bilar fick stanna, det blev knäpptyst, och tyst och fint glider en endaste, snajdig, segelbåt förbi under bron. Masten stack upp ca 30 cm ovanför brofästeskanten. Coolt.

När jag kom hem stod grannkatten som bor på på femman och väntade utanför porten. Han hängde med mig in, väntade på hissen med mig och åkte med till plan 3. Resten av vägen gick han.

Infrastrukturen fungerar i stort och smått så här långt.

4 kommentarer:

  1. Haha, jag som tycker det är jobbigt när 5 bilar tvingas stanna för att jag ska gå över gatan

    SvaraRadera
  2. A: Tack! <3

    H: Jamen du ser, det är dags att man börjar känna sig lite mer som den där segelbåten: allt har sin tid och plats.

    SvaraRadera
  3. "dags att man börjar känna sig mer som den där segelbåten". Det har du rätt i. Jag har inte känt mig som en segelbåt så ofta. Men ska börja nu

    SvaraRadera